סגור תפריט X

איך לא לבצע תכנון כלכלי לאירוע שלכם

כולנו יודעים שהחיים הם משחק של איזונים ונכון הדבר גם לגבי תכנון אירועים. כמבוגרים, אנו נדרשים לקבל החלטות התואמות את יכולותינו ורצונותינו ולמצוא את דרך המלך ביניהם. לכן, לא ברורה כלל דרך ההתנהגות של רבים מאתנו ברגע שנדרשים לארגן אירוע משפחתי. 

לאירועים, חשובים ככל שיהיו - יש הילה קסומה המוציאה אותם מכל חשיבה הגיונית ומנחיתה אותם בעולם שכולו פנטזיות על "ערב בלתי נשכח", "רגעים שלא יחזרו" ועוד. אז לפני שאתם יוצאים לחיפוש בין גני אירועים בעקבות פנטזיה גרנדיוזית - עצרו רגע והכירו מספר טעויות נפוצות.

אין בעיה, האורחים שלנו יממנו הכול

גני אירועים יש הרבה ואתם מעדיפים ללכת על הכי יקר כי זה הכי טוב. ומה לגבי הכסף? אם אתם בונים על הצ'קים שיצילו אתכם, עצרו רגע.. 

לצ'קים יש השפעה משמעותית על מימון האירוע, אך אלה מתבררים בדרך כלל כלא מספקים ויש צורך להכניס יד לכיס. נכון הדבר במיוחד כאשר אנו הולכים על אירועים המוניים וגרנדיוזיים שבהם העלויות גבוהות יותר וכן עומק הקשר עם האורחים חלש, דבר שמשפיע על נדיבותם. בקיצור, אירוע טוב נדרש להיות מצומצם רק לאנשים שבאמת חשובים לכם וכן כדאי להימנע מתוספות מיותרות.

תכנון זה לסאחים

תכנון הוא עבור כולם ואין אף מקום שיארגן לכם את האירוע מא' ועד ת'. ללא תכנון לא רק שמבזבזים יותר אלא גם מאבדים כיוון ונכנסים לבלבול וכעסים. המסע לקראת אירוע מוצלח מתחיל מבחירת מקום שמהווה עוגן עבור כל השאר. יהיה עליכם לבחור בין אולמות אירועים או גני אירועים ולהחליט. 

זכרו! זאת רק ההתחלה. זמן קצר לאחר שמתחילים סבב בירורים, מתחילים לאבד רגישות והכסף מאבד מהמשמעות שלו. זהו שלב ההצפה ואותו כדאי לעבור עם מחברת או יומן מסודר תוך ציון כל ההסכמות שאליהם הגעתם. מידי פעם כדאי מאד לרכז את ההצעות ולהכין רשימה (באקסל) ולבחון את העלות הכוללת ביחס לתקציב ואם צריך לקצץ, לא להסס..

פחות אורחים או יותר, לא עושים סיפור

חבל, מפני שכל מנה בעלת משקל משמעותי על העלות הכוללת. אם פספסתם במספר האורחים תרגישו את זה מיד בשורה התחתונה. לכן, יש להכין רשימת אורחים מוצקה ויש לבצע בירור בקרב המוזמנים, מי וכמה מגיעים.  

תכנון מושלם אינו טרחנות ויכול לעתים קרובות לכסות את כל העלויות של האירוע מהצ'קים ואף להשאיר כמה שקלים לירח דבש. למידע נוסף על איתור גני אירועים ואולמות כנסו כאן למנוע החיפוש המתקדם של טנקום ותתחילו לחפש את המקום המושלם עבורכם.

המשיכו לקרוא את הכתבה הבאה איך למצוא אולמות אירועים שיתאימו לתקציב שלכם?

אולי תאהבו גם:
כיצד בוחרים בין גני אירועים
כך לא בוחרים בין אולמות אירועים

אולי יעניין אתכם גם
התוכן המוצג בכתבה אינו בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינו מחליף התייעצות מקצועית.