סגור תפריט X

אישורי הגעה וסידורי הושבה בחתונה - כל מה שצריך לדעת

אם אתם לא בטוחים מי מהמוזמנים הולך להגיע לחתונה, זה יכול לסבך לכם את תהליך סידור סידורי ההושבה. לכן הכנו לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לפני כן.


קודם כל לדעת מי מגיע

לכן חשוב לבקש מהמוזמנים לאשר הגעה ולהגיד לכם כמה הם הולכים להיות. כבר כאשר אתם שולחים הזמנות דיגיטליות הכניסו שם את האופציה להגיב האם הם מתכוונים להגיע והאם לא. אם תתחילו לסדר את שולחנות הישיבה לפני שאתם יודעים בדיוק מי בא ומי לא אתם יכולים להיתקל בבעיות בהמשך ואפילו במקרים מסוימים תצטרכו לסדר מההתחלה את כל מה שכבר עשיתם. במיוחד כאשר מדובר בהזמנות לחתונה אל תגיעו למצב הזה ודאגו להתחיל לתכנן את סידורי הישיבה רק אחרי שברור לכם מי הולך להגיע. 


איך מחליטים את מי להושיב יחד?

אנחנו רוצים שתהיה הרמוניה באירוע שלנו, ולכן חשוב להושיב יחד רק אנשים שאתם יודעים שיסתדרו או לפחות לא יסבלו לשבת יחד. נהוג להושיב את המשפחה הקרובה בשולחן אחד, ולחלק את שאר השולחנות לפי קבוצות חברים מאותו מקום. כך למשל יהיה שולחן של חברים לעבודה, חברים ללימודים, משפחה מצד אחד ומשפחה מצד שני. כמובן שזה לא חובה וניתן גם לערבב שולחנות - רק חשוב לשים לב שאתם עושים זאת בחוכמה ולא יוצרים שילובים שיכולים לא להסתדר ביחד. 


הכירו את מבנה האולם

אולמות אירועים וגני אירועים בנויים אחרת, ואתם צריכים קודם כל להבין מה הגדלים של השולחנות ומה המיקום שלהם ביחס לשאר האולם. אם יש שולחן שאתם יודעים שתרצו שיהיה קרוב אליכם, או קרוב יחסית לרחבה, חשבו על כך מראש ומקמו אותו בצורה חכמה. אם אתם צריכים דברו עם אולם האירועים ונסו לבדוק האם ניתן לבצע שינויים בסידורי הישיבה והאם יש אופציה לשולחנות גדולים יותר או קטנים יותר לפי העדפותיכם. 


קחו מרחב לשינויים ברגע האחרון

כמובן שאנחנו נרצה שהכל יסתדר בדיוק כפי שאנחנו רוצים, אך אנחנו חייבים לקחת בחשבון שיכולים להיות שינויים של הרגע האחרון. אנשים יכולים לא להגיע, או לחילופין פתאום יכולים להגיע מוזמנים שלא לקחתם בחשבון. אנו ממליצים לדאוג לשולחן אקסטרה כדי לוודא שלכולם יש מקום - והכינו לכם זמן מראש לתכנן את השינויים האלו במידת הצורך. 

עליכם כמובן גם להראות גמישות בנושא הזה ולהיות מוכנים לכל תרחיש. 


לא להילחץ יותר מדי

לפעמים אנשים יכולים להציף אתכם בבקשות לגבי סידורי ההושבה, ואתם תוכלו להרגיש תחת לחץ מסוים. אל תתנו לזה להשפיע לכם ולהקשות עליכם בתכנון האירוע. זכרו שתמיד יהיה מישהו עם דרישות שלא בהכרח תוכלו לספק, והמטרה שלכם היא בעיקר לגרום לקטע הזה לעבור בשלום. נסו להיות חכמים בסידור, לקבוע מקומות ישיבה הגיוניים ונוחים וכך לאורחים שלכם לא יהיו תלונות או בקשות מיוחדות. 


דאגו שהאורחים יודעים היכן הם יושבים

כדי למנוע בלבולים תכתבו בצורה מפורשת היכן כל אחד צריך לשבת. כמובן שאתם לא צריכים לאכוף זאת, אך ככל שאתם כותבים בצורה יותר ברורה ומכוונים את האורחים למקומם כך יותר סביר שיהיו פחות בעיות בתחום הזה. לרוב נהוג גם לסמן על השולחנות עצמם את השמות של האורחים באמצעות פתקית כדי שכל אחד ידע מה המקום שלו ולאיזה שולחן הוא צריך לגשת. 

נסו לדאוג לכך שיהיה אדם האחראי על כיוון האורחים לשולחנם כדי להוריד מכם את הלחץ שגם ככה אתם בוודאי תרגישו.


התוכן המוצג בכתבה אינו בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינו מחליף התייעצות מקצועית.