סגור תפריט X

10 שלבים לתכנון חתונה

כשמארגנים חתונה חשוב להיות מאוד ממוקדים. שפע המשימות שיש לבצע עשויות לבלבל כל אחד – גם את האנשים המסודרים ביותר. כדי שלא לטבוע בתוך ים המשימות הכנו רשימה מסודרת שכוללת 10 שלבים לארגון חתונה:

1. הזמנת האורחים – ערכו רשימה שמונה את כל האנשים שאתם מעוניינים להזמין לחתונתכם. במסגרת זו יהיה עליכם להחליט האם אתם מעוניינים בחתונה גדולה או אינטימית יותר. זכרו כי מוזמנים רבים לא יוכלו להגיע בשל סיבות שונות.

2. מועד החתונה – תוכלו לחגוג את החתונה בתאריך בו נפגשתם לראשונה, ביום האהבה הנוצרי או היהודי או בתאריכים אחרים. יש להתחשב גם בתאריכים בהם אסור להתחתן. התאריך, היום והשעה של החתונה ישפיעו בצורה ניכרת על עלות החתונה. בעונת הקיץ למשל, המחירים גבוהים יותר משום שבמהלך החודשים הללו נערכות הרבה יותר חתונות מאשר בחודשי החורף.

3. תקציב - רשימת המוזמנים תספק לכם מידע נוסף בנוגע לגובה השיקים שאתם עתידים לקבל, בצורה זו תוכלו לחשב פחות או יותר את גובה ההחזר על הוצאות החתונה.

4. סגנון החתונה – ניתן לבחור בין מגוון סגנונות חתונה. החליטו יחד האם אתם מעוניינים בחתונת ערב או צהריים, בחתונה בסגנון כפרי, אמריקאי, אורבני, יוקרתי, קלאסי או בחתונה בסגנון אחר.

5. מיקום החתונה – סגנון החתונה ישפיע על המיקום בו החתונה תיערך. אם תבחרו למשל בסגנון יוקרתי, ייתכן שיתאים לכם לחגוג באולם אירועים. במקרה זה עשויה לעלות השאלה "איך בוחרים אולם אירועים?", התשובה היא שכדי לבחור באולם יש להתחשב במספר האורחים, בגודל האולם, בתקציב, במנות המוגשות (במידה שמדובר על אולם שמספק שירותי קייטרינג) ובגורמים נוספים.

6. חיפוש המקום – לאחר שהחלטתם על המקום בו אתם מעוניינים לחגוג, התקציב ומספר המוזמנים, יהיה עליכם לצאת החוצה ולהתחיל לבדוק מקומות אפשריים. כדאי מאוד להתחשב באזורי המגורים של האורחים כדי להקל עליהם. חשוב לדעת שאולמות שמרוחקים מהמרכז יהיו זולים יותר מאולמות שנמצאים במרכז.

7.  בגדים – נכון, ייתכן שאת כבר יודעת איזו שמלה את רוצה ללבוש מגיל 12, אבל בכל זאת מיקמנו את סעיף הלבוש במקום זה משום שרצוי להתאים את השמלה לסגנון האירוע והמקום. בחירת השמלה היא צעד משמעותי. השמלה שלך צריכה להתאים לאופייך, סגנונך האישי, מבנה גופך וכמובן – לתקציב.

8. ספקים – כעת יש לבחור את הספקים השונים, ביניהם: התקליטן, הנגנים, הצלמים, הקייטרינג, בר האלכוהול והאטרקציות. רצוי מאוד לפנות אל בני משפחה וחברים ולקבל מהם המלצות. במידה שהייתם בחתונה בעבר ואהבתם את השירות שנתן ספק זה או אחר, תוכלו לפנות אל החוגגים ולבקש מהם את מספר הטלפון של אותו ספק. זכרו לשאול את האנשים שנותנים לכם המלצות מה היה המחיר של נותני השירות. עצה חשובה: בדקו במחירונים של ספקי חתונות מהם המחירים הממוצעים כדי לקבל מושג על טווחי המחירים.

9. פתיחת תיק ברבנות – אם החלטתם להתחתן ברבנות, יהיה עליכם לפתוח תיק ברבנות. תוכלו לפתוח את התיק שלושה חודשים טרם החתונה.

10. אישורי הגעה – אישורי ההגעה יכולים לסייע לכם לדעת בצורה מדויקת מי יבוא לחתונתכם. ניתן לבצע את הבדיקה בעזרת קרובי משפחה וחברים או באמצעות חברות שמספקות את השירות. רצוי לסדר את מקומות הישיבה רק לאחר שיודעים מהו מספר האנשים שמגיעים. פעולות אלו יסייעו לכם לחסוך כספים.

מזל טוב!

אולי יעניין אתכם גם
התוכן המוצג בכתבה אינו בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינו מחליף התייעצות מקצועית.