סגור תפריט X

כמה אנשים אתם מתכננים להזמין לאירוע שלכם?

מחפשים מקום גדול במיוחד בין גני אירועים? אם אתם בעלי משפחות גדולות או שאתם, או הוריכם אנשי עסקים או אנשי חברה, סביר להניח שרשימת האורחים שלכם תהיה ארוכה... אירוע גדול הוא לרוב מרשים ובעל אפקט "וואו" ואי אפשר להתעלם ממנו. עם זאת, אירוע גדול יותר מהנדרש לא בהכרח משרת אתכם ואת הצלחת האירוע. אז מהו המספר האופטימלי של אורחים באירוע?

התשובה לכך מורכבת ואישית. לכל אירוע מתאים מספר שונה של אורחים, אך חשוב שאלה יהיו קרובים מספיק משפחתית וחברתית לעניין שלשמו התכנסתם. מדובר באתגר לא פשוט מפני שמנגנון "לא נעים לי" עובד באירועים שעות נוספות וגורר יותר אנשים פנימה.

מהו מנגנון "לא נעים לי"?

אירועים מודרניים מבוססים על הרעיון שאנשים מזמינים קרובים והקרובים מזמינים אותם בחזרה. המוזמנים שמחים לתת מתנה – צ'ק ובכך לעזור במימון האירוע וכן מתוך שאיפה כמוסה שינהגו בהם במידה דומה. מרגע זה אלה שהזמינו אתכם מחויבים להגיע לכל האירועים שלכם. המצב מחמיר בכל הקשור לחברים בעבודה ובלימודים שעלולים לחשוב שלא אכפת לנו מהם מספיק, לכן נזמין גם אותם. 

מכיוון שבחתונה יש מספר צדדים עם מחויבות לאחרים, מהר מאד נוצר מצב שבו אנו מוצאים את עצמנו עם מאות מוזמנים ויותר. חלקם הגדול של מוזמנים אלה אנו בכלל לא מכירים ואנחנו הולכים לשלם על כך בגדול עם גני אירועים שיעשו עלינו קופה. 

עוצרים את הסחרחרה

לפני שאתם מזמינים אנשים לאירוע שלכם, תעשו חשבון האם הם באמת קרובים, האם הם באמת שמחים בשמחתכם או לחלופין "לא נעים להם". 

זכרו! לא מזמינים אף אחד שלא שייך לאירוע באמת. תהיו בטוחים שאנשים אלה יעריכו מאד אם תחסכו מהם "קנס" של בילוי ערב יקר בגני אירועים. לפעמים עדיף פשוט לציין את האירוע שלכם במקום העבודה/לימודים בהרמת כוסית בהפסקת הצהריים, עם כיבוד קל ושתייה. 

המצב קשה במיוחד עם הדור הקודם. להורים קשה להימנע מהזמנת קרובים רחוקים וקשה לשכנע אותם להימנע מכך. לכן כדאי, עד כמה שהדבר אפשרי להיות אסרטיבי עימם: להגדיר את רמת הקרבה של האורחים (בני דודים מדרגה שלישית – לא) וכן לתת להם מכסת מוזמנים קשיחה. כמה נראה לכם? 100 לכל צד, אולי 200? תחליטו ביחד ותחפשו לכם גני אירועים מתאימים מתוך ההיצע כאן. אתם קובעים את מספר האורחים למפרע, מחפשים ומקבלים רשימה מותאמת ממאגר רחב ועדכני. 

אירוע במידה שלכם

ככל שהאירוע קטן יותר, הארגון והניהול שלו יהיו פשוטים יותר וכמובן שעלותו תהיה נמוכה יותר. האורחים שיגיעו יהיו אלו שקרובים אליכם באמת ושאכפת להם מכם ולכן סביר שגם המתנות יהיו נדיבות. אם הזמנתם אנשים שפחות קרובים אליכם, זה יבוא לידי ביטוי גם במתנות ואת ההפרש תדרשו להשלים מכיסכם. הקרובים לכם באמת הם גם אילו שירצו לשמח אתכם ולכן גם יהיו אילו שיזנקו לרחבת הריקודים וימלאו אותה עד סוף המסיבה... רשימה מדויקת של אורחים מעניקה לכם חיסכון ומשפרת את האווירה באירוע עצמו. במזל טוב והצלחה באירוע. 

אולי יעניין אתכם גם
התוכן המוצג בכתבה אינו בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינו מחליף התייעצות מקצועית.