סגור תפריט X

מתי הכי כדאי להתחתן

בדרך לחתונה יש לא מעט גורמים שכדאי ואף חובה להתחשב בהם. אחד החשובים שבהם הוא הכרת המועדים שבהם אנו יכולים להתחתן ואחרים שבהם חל איסור הילכתי. כמו כן יש תקופות מסוימות שבהן כדאי להימנע ואילו זמנים אחרים מומלצים יותר, אם מסיבות הלכתיות או בשל נוחות. גני אירועים מכירים מועדים אלה אך לא תמיד יהיו שקופים לגבי נסיבות מיוחדות שבהן לא חל איסור אך אולי עדיף להימנע, כמו מונדיאל...

עונות השנה

איך אתם מעדיפים את האירוע שלכם בקיץ החמים, תחת כיפת השמים, או שדווקא מזג אויר קריר עושה לכם טוב? כמדינה שופעת שמש, בדרך כלל אין בעיה לקיים אירוע תחת כיפת השמיים, במיוחד כשמדובר על ערב קייצי נעים. לגבי החורף, עדיף לארגן את האירוע במקום סגור ובעונות המעבר יש לוודא שישנה אופציה לקירוי (אוהל או סככה) ובכך להימנע מהפתעות מיותרות. אולמות אירועים מציעים מקום סגור שמתאים לאירוע כל השנה, בדרך כלל גם גני אירועים ערוכים לתת מענה למזג אויר סוער. לעומת זאת, אירוע בטבע עלול להפוך למפח נפש די מהר ולכן עדיף לקבוע אירועים בחוץ רק בקיץ.

בדרך כלל אנשים יעדיפו לקיים אירוע בקיץ. לכן, אם אתם חושבים ברצינות על דילים נהדרים שיציעו לכם אולמות או גני אירועים, עליכם להעדיף את החורף וכן בכל מיני תאריכים שאינם אטרקטיביים לאחרים, כמו מונדיאל, אירוויזיון או ערב בחירות.

תאריכים הילכתיים בהם לא ניתן או לא רצוי לקיים אירוע

חגים: ראש השנה, יום כיפור, סוכות א' וכן ב', פסח א' וכן ב'.

חול המועד: סוכות וכן פסח.

צומות: י"ז בתמוז, ט' באב. בשאר הצומות ניתן להתחתן לאחר הצום בצאת הכוכבים אך בצום גדלייה וצום העשרה בטבת אין הדבר מומלץ.

בין המצרים: 21 ימים מהתאריך י"ז בתמוז, לא ניתן להתחתן כל שלושת השבועות, 9 ימים או לפחות שבוע מט' באב. על פי רמת החומרה ההלכתית שלכם.

ספירת העומר: תלוי ברמת ההחמרה ההלכתית. 

למעשה ניתן לומר שעבור אלה שאינם מתחתנים דרך הרבנות או שאינם מקיימים חתונה יהודית הילכתית, מדובר בהזדמנות אמיתית. עם זאת, רבים מאולמות השמחות וכן גני אירועים יסרבו לקיים אירוע בשל חשש לאיבוד ההכשר במקום. גם עבור אלה שאינם מחמירים פתוחות הזדמנויות ובמיוחד בספירת העומר. עם זאת חשוב לזכור שאם מבין מכריכם ישנם דתיים או  מסורתיים הם כנראה לא יגיעו לאירוע שלכם.

איפה מחפשים?

לא מומלץ להמתין עם מקום לאירוע לרגע האחרון. כנסו עכשיו לאתר טנקום, ואנחנו נעזור לכם לאתר בין אולמות וכן גני אירועים את המקום המושלם עבורכם ובתאריך שאתם מעדיפים.


אולי יעניין אתכם גם
התוכן המוצג בכתבה אינו בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינו מחליף התייעצות מקצועית.