סגור תפריט X

חתונה, בר מצווה ועוד - היכן עדיף לחגוג

אחד הדברים החשובים בבחירת מקום לאירוע הוא סוג האירוע עצמו. כל סוג אירוע מושך אליו מספר שונה של משתתפים ולכך יש משמעות רבה על בחירת המקום. 

אירוע חתונה

את המקום הראשון בפופולריות של האירועים תופסת ללא ספק החתונה. רוב החתונות מתקיימות בערב, איפשהו במהלך השבוע, כאשר העדיפות של כולם היא כמובן יום חמישי ובקיץ מקובל גם לחגוג חתונת צהריים ביום שישי. סביר להניח שהמוזמנים יעזבו הכול וישמחו להגיע לחתונה בכדי לעשות כבוד לזוג ולהוריו ולפגוש את הקרובים. 

עבור חתונה נידרש בדרך כלל מקום גדול שמסוגל לקלוט מאות אנשים. לכן, ניתן לקיים חתונה בגני אירועים המתאימים לכך או באולמות אירועים. חשוב להבין כי אולמות אירועים ללא תעודת הכשר רבני עלולים להיקלע לבעיה בשל כך. למרות זאת, אם אתם בקטע של חתונה קונסרבטיבים, רפורמית או אזרחית, לא יבדקו לכם בציציות ותוכלו לחגוג כאוות נפשכם. 

בר או בת מצווה

אירועים אלה מתקיימים בדרך כלל בערב, אך לעתים גם בצהריים. יש משהו קצת מינורי שמאפיין את האירועים הללו שכן מדובר באירוע נילווה, כאשר האקשן האמיתי מתקיים בדרך כלל בבית הכנסת או במסיבה עם החבר'ה. לכן, סביר להניח שהאירוע יהיה קטן יותר ולא יגלוש לריקודים סוערים לתוך הלילה. גם בתחום הצ'קים הפידיון יהיה צנוע ביחס לחתונה, כך שאם התקציב שלכם מוגבל, אל תסמכו על הצ'קים שיכסו את האירוע ובמקום זאת תכננו אירוע בתקציב שעומד לרשותכם. 

אירוע כזה אמנם נהוג לערוך באולם, בבית הכנסת או במרכז קהילתי אך אם אתם בכל זאת רוצים לנצל אותו לחגיגה מיוחדת יותר, תוכלו למצוא אולמות אירועים שיתנו לכם דיל בעלות מופחתת בתקופות "בעייתיות" כגון ספירת העומר (שכן אז לא מתקיימות חתונות) או בשעות הצהריים.

ברית מילה או בריתה

מטעמי נוחות של האם והיילוד, ברית מילה ואירועי בריתה מתקיימים לרוב בצהריים ולכן נוטים להיות מינוריים. במקרה של ברית מילה, מדובר על אירוע דתי לכל דבר ולכן עניין הכשרות במקום הוא חיוני - מוהל אורתודוקסי לא יגיע למקום עם בעיות כשרות. גם בברית, כמו בבר מצווה, לא כדאי לבנות על הצ'קים שיכסו את ההוצאות. יתרה מזאת – סביר להניח שתקבלו בעיקר מתנות לתינוק. כך שמוטב שתסתמכו רק על התקציב שעומד לרשותכם.

אירועים נוספים

ימי הולדת, מסיבת גיוס וכדומה. אלה יתקיימו במסגרות שונות על פי מצב הביקוש ואופי האירוע. מקומות אלה יכולים להיות מועדון מקומי, מסעדה, אירוע בטבע ולעתים בחצר. 

לגבי שבת חתן וכלה, תלוי בסוג האירוע. יש אירועים בעלי אופי דתי המתקיימים בבית כנסת ואחרים מהווים מעיין מסיבה שיכולה להתקיים במלון, צימר וכדומה. 

אירועים עסקיים

אירוע עסקי יתוכנן לפי מספר המוזמנים, המיקום של העסק וכן האווירה והמסר שרוצים להעביר למוזמנים. בדרך כלל ניתן להסתפק באולם אירועים סולידי ומעוצב היטב, הממוקם בסביבה. עבור אירועים ססגוניים ומרשימים ניתן להשקיע הרבה יותר והשמיים הם הגבול. 

טנקום מציעה מאגר מידע מקיף ועדכני בנושא אירועים. כנסו לאתר לחיפוש בין אולמות וגני אירועים ותתחילו להשוות.

אולי יעניין אתכם גם
התוכן המוצג בכתבה אינו בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינו מחליף התייעצות מקצועית.