סגור תפריט X

מה חייבים לבדוק לפני שסוגרים אולם לחתונה?

הגיע הרגע המיוחל שמסמן את שיא הזוגיות שלכם, אתם מתחתנים!

כמו תמיד כשמדובר בתכנון חתונות, הזמן קצר והמלאכה מרובה. המון משימות קטנות שאמורות יחד לעמוד כאירוע שלם יפה ומהנה גם לכם וגם לאורחים היקרים שלכם. אחד החלקים החשובים בתכנון חתונה הוא אולם האירועים בו תתבצע החתונה עצמה. חתונה טובה יכולה ליפול ולקום על אולם אירועים לא מספיק טוב. אז הנה כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם סוגרים אולם לחתונה. 

מוזמנים

הדבר הראשון שצריך לעשות לפני התחלת חיפוש אולמות אירועים הוא כמות המוזמנים שאתם רוצים להזמין לחתונה שלכם. חתונה עם כמות מוזמנים קטנה וחתונה עם כמות מוזמנים גדולה יצריכו אולמות אירועים שונים לחלוטין. לכן, כדאי להתחיל מרשימת מוזמנים מסודרת. כדאי להיעזר בהורים כדי לקבל סדר גודל של מספר המוזמנים שאמורים להגיע בקרב המשפחה יחד עם כמות המוזמנים שהם חברים של בני הזוג. הרשימה לא חייבת להיות סופית אבל כן צריך להגיע לאיזושהי הערכה כללית בכמות האנשים שיוזמנו לחתונה. חשוב גם לקחת בחשבון שחלק מהמוזמנים לא יוכלו להגיע ולכן לרוב ניקח אולם אירועים עם מספר מעט גדול יותר מכמות המוזמנים, אך מספר המנות שנתחייב עליהם יהיה מעט נמוך יותר ויכלול אופציה לפתיחת מנות רזרבה. 

מיקום האירוע

הדבר הבא שצריך לחשוב עליו לפני התחלת החיפושים אחר האולם המתאים הוא המיקום. החליטו מראש אם אתם רוצים חתונה על הים או בשטח פתוח, אם אתם רוצים חתונה במקום אורבני או דווקא במקום כפרי יותר, או אם אתם מעוניינים בגן אירועים או באולם סגור רגיל. לפי ההעדפה שלכם למיקום החתונה תוכלו לצמצם את אולמות האירועים ולערוך חיפוש ממוקד מטרה. באופן זה תוכלו לייעל את חיפוש אולם האירועים ולמצוא את האולם המתאים לכם במהרה. 

 תקציב

לאחר שקיבלתם מושג לכמות האנשים שאמורים להגיע לחתונה והמיקום הכללי בו תרצו לבצע את האירוע, אתם צריכים לתכנן תקציב לחתונה. התקציב אמור לכלול את כלל הפרמטרים שקשורים לחתונה ביניהם אולם האירועים, התקליטן והצלם, מנות האוכל והשתייה ועוד. מתוך התקציב הכולל לחתונה גזרו את תקציב אולם האירועים שתהיו מוכנים להשקיע. חשוב לציין שתקציב אולם האירועים יהיו המשמעותי ביותר מתקציבכם הכולל. בהבנה מהו התקציב המתאים כדאי לבדוק ביקורות באתרי תכנון חתונות שונים, זוגות צעירים רבים שהתחתנו מספרים על חוויותיהם בתכנון חתונתם ותוכלו לקבל מהם טיפים שונים לתכנון תקציב מדויק. 

מזג אוויר

בחירת העונה בה תתרחש החתונה היא בחירה לא קלה כלל. האם חתונה חורף גשמית וקסומה עדיפה או חתונת קיץ שמשית. עליכם להחליט מתי בשנה תרצו לקיים את החתונה שלכם. לכל מזג אוויר נדרשת היערכות מותאמת, בין אם אלו אמצעי קירור מסיביים בקיץ או מקום מקורה וחימום בחורף. בנוסף, גם התקציב מושפע מעונות השנה, לרוב אולמות אירועים בעונת הקיץ יהיו יקרים יותר מאשר בחורף. בנוסף למזג האוויר כדאי להחליט מראש אם תרצו להתחתן ביום או בערב. חתונת צהריים בקיץ עלולה להוות קושי עבור האורחים בעקבות החום הרב וכדאי לקחת את זה בחשבון. לעומת זאת חתונת ערב בחורף תהיה קרה יותר וגם אליה צריך להתכונן בהתאם.  

בחירת תאריך

בחירת תאריך החתונה הוא חשוב לא פחות. כמובן שאת ההחלטה הזאת לא תוכלו לקבל לבד ותהיו חייבים להתחשב גם בפניות של אולמות האירועים שאתם מתלבטים ביניהם וגם בתאריכים שאתם יודעים שהם נוחים לחלק גדול מהמוזמנים. יום חופש תמיד מהווה תאריך טוב אך הוא לא תמיד פנוי.

שירותים שהאולם מציע

בדקו אילו שירותים נוספים אולם האירועים יכול להציע עבורכם. ישנם אולמות שמספקים רק את המקום עצמו, בעוד שיש אולמות שיוכלו לספק לכם גם את שירותי הקייטרינג והדי ג’יי לצורך העניין. חשבו מה יותר משתלם עבורכם מבחינה תקציבית, והאם השירותים שאולם האירועים מציע לכם עומדים בקנה אחד עם הציפיות שלכם מהחתונה.

בנוסף כדאי לשקול לקחת מפיק אירועים שיעזור לכם בתכנון החתונה. מפיק אירועים מגיע לרוב עם המלצות רבות וניסיון כך שהוא יכול להציע לכם דילים משתלמים לתקליטנים וצלמים שעובדים איתו שיכולים להוזיל לכם את העלויות באופן משמעותי. כמו כן בזמן האירוע עצמו הוא נמצא כדי לוודא שהכל הולך בצורה חלקה, מה שיוריד מכם את הלחץ בפן הלוגיסטי וישאיר לכם מקום להנות ולשמוח.  

חניה

אחד הפרמטרים החשובים ביותר. וודאו שלאולם האירועים שאתם סוגרים יש חניה משלו ושהיא נמצאת במקום ברור ונוח להגעה. לא תרצו שהאורחים שלכם יגיעו תשושים ומתוסכלים אחרי שהם חיפשו חניה במשך שעות.



התוכן המוצג בכתבה אינו בגדר המלצה, עצה או חוות דעת ואינו מחליף התייעצות מקצועית.